Thursday, January 15, 2009

BVC nytt

I dag vägde knubbet in på 9034 gram och han var 70 cm lång.
(Undrar vad det ger för BMI)
Det var även dags att få spruta nummer två av tre för vaccination mot hjärnhinneinflammation bla.
Numera ingår den i de vaccinationer man får till barnen, men inte för barn födda före oktober -08.
De rekommenderar att man tar den så det sa jag ja till.
Att man sedan får hosta upp med nästan 2000 spänn för den kan ju kännas lite snullet iom att den numera är gratis...
Han fick den iaf idag och han tog det som en riktig man.
Gallskrek och åmade sig som bara den.
Fast på honom gick det fort över som tur var.
Vad det svider i mammahjärtat när ens lilla knyte får ont.

2 comments:

Tjoxen said...

När jag tar sprutor brukar jag be dem sticka i en muskel som jag samtidigt spänner. Sen skriker jag "Show me your warface!!!!".

Anonymous said...

Va tror du jag tyckte när L fick jag som e sprut rädd :-) pussa snutten från mig A-C