Sunday, January 25, 2009

Jag gjorde det...

Dante fick lite risgröt i sin Nutramigen förut.
Samma som han fått förut alltså.
Nu har jag dåligt samvete.
Hoppas att han inte är vaken ännu mer inatt med en mage som gör ont.
Dumma mig tänkte inte på att i gröten finns det ju även lite annat krafs som mango, äpple och vassle...
Åhhh så dumt!
Men nu vispade jag ihop lite välling på rismjöl och Nutramigen, ska testa det istället. Då är det ju iaf enbart ris jag tillsätter.

Jag har funderat fram och tillbaka på hur jag skulle göra. Om jag skulle ge honom samma som han fick innan den här "nollningen".
Vi ska ta bort allt utan Nutramigen och tillsätta en och en sak igen för att lättare kunna snappa upp om det är något han reagerar på.
I första hand är det ris som ska kontrolleras om han tål eller ej och jag ska bedöma om han blir bättre av att ta bort det ur kosten eller ej.
Om han sover bättre och gråter mindre.
Hittills har han ju knappt ätit ens hälften av vad han borde under dygnet.
Han sover definitivt inte bättre, tvärtom.
Han är hyfsat glad och pigg om dagarna men det har han allt varit sedan alla allergier uppdagades, kräkandet har blivit bättre osv..
Det är ju nattsömnen som krånglat mest under hela tiden.
Dessutom är han ju konstaterat överkänslig mot Nutramigenet, och just nu är det ju det enda han får!
Hur kan det vara bra?
Så, HUR ska jag kunna bedöma om han mår bättre utan ris i kosten?
Just nu är ju allt sämre än det var innan...
Jag vet att jag borde följa dietistens order, men jag måste vara lite egoistisk känner jag.
Om jag brakar ihop i en stor hög gagnar det knappast mitt lilla frö..
Jag skulle ringa henne i morgon var tanken, men jag har läkartid under hennes telefontid.
Typiskt!!!

Nu håller jag tummarna för att skatten inte får ont i magen i natt.