Monday, January 12, 2009

Dags för svordomsvisan

Kvällen har gått i grinandets, kräkandets och tvättens tecken.
Jag har burit, skojat, hoppat, flinat, vyssjat, dansat, sjungit, låtit vara, provat gåstol, högstol, välling, gröt, broccoli, aprikos puré, lagt i sängen, hämtat, lekt på golvet, lekt i soffan, lagt i sängen, hämtat igen, läsa bok, prassla med papper, spela speldosa...
Lönen för mödan har blivit "gråt", tills största delen utan tårar, mer ett -jag vill inte, orkar inte, jag är trött och grinig- gnällskrik.
Såååååå påfrestande för nerver med sömnbrist.
Inte mindre påfrestande var det ju att byta 5 pyjamasar, ja fyra egentligen, för nu ligger han i body o brallor, jag har inte hur många pyjamasar som helst, och en omgång sängkläder.
Jag är fanimej värd att få svära lite.

3 comments:

Tjoxen said...

Du fick mig helt plötsligt att inte vilja ha barn ;)

Finns det inte galonpyjamasar?

Linda said...

Aj då, det var verkligen inte meningen.
Sådan är verkligheten här i mitt hus, när du får barn kommer allt att vara annorlunda såklart :)
Galonpyjamas låter lite varmt...

Tjoxen said...

Goretex Linda, Goretex.