Tuesday, January 20, 2009

Jobbigt besked

Efter samtal med dietist har nu Dantes kost ändrats.
Eller snarare tagits bort.
För att utesluta att han är överkänslig mot ris, få jag nu inte heller ge honom det.
Hittills har jag ju blandat risgröt i hans Nutramigen för att få det till välling, men det får jag inte längre.
Nu ska han de kommande 7 - 10 dagarna "äta" enbart Nutramigen, som är mjölkfri modersmjölkersättning.
Han blir givetvis inte mätt på det, alltså är han grinig och vill inte sova.
Han är ju vrålhungrig men blir jätteledsen när han får det där blaskiga, vedervärdigt dåliga Nutramigenet, han vill ju ha god "välling", gröt med fruktpuré eller riktig mat som han är van vid. Vägrar äta.
Jag försöker förbereda mig för en tuff period, men vet inte riktigt vilka reserver jag ska gräva i... Känns som om det börjar ta slut lite överallt.

No comments: