Tuesday, August 16, 2011

Argh!

Jag fick ungefär fyra nervsammanbrott igår eftermiddag på den där jäääääääääävla bredbandstvn.
Jag har ju inte haft det installerat i mer än en vecka men jag vill redan kasta hela skiten åt helvete.
Okej, det gick ju jättebra att installera med de där trådlösa grejerna och det, so far so good.
Så började det att krångla lite och liksom hänga sig.
Stängde av digitalbox, startade igen. Funkade. Det är himla trögt emellanåt, ganska ofta faktiskt, reagerar liksom inte på knapptyck . Tröttsamt.
Så i helgen fick jag ingen bild alls.
Ringa support, öppnar 10. Vänta tills dess.
Provar ringa igen, väntar i 33 minuter innan jag får svar.
Startar om allt, tar en ganska lång stund, men så funkar allt. Tack o hej.
2 sekunder senare fryser bilden och så slutar allt att fungera.
Gör om samma procedur på egen hand och får det att funka.
Får göra om samma procedur senare på kvällen igen.
Igår var det samma sak.
Startar om allt.
Men se då säger den där förbannade apparaten att 'den här kanalen ingår inte i ditt abonnemang, gå till www. något sabla skit . se '
Gnisslar tänder.
Startar om allt.
Samma sak. 'Den här kanalen ingår inte i ditt abonnemang'
DET GÖR DEN VISST DET JÄVLA IDIOTAPPARAT!
Ringer support. Du har nummer 69 i kön, beräknad väntetid är 57 minuter.
Det finns ingen cigarett i världen som kan lugna mig nu.
Startar om allt, får allt att funka till min stora häpnad.
Hänger ändå kvar i luren i några minuter just in case.
Ser ut att funka bra.
Lägger på, allt kraschar.
'Dante, håll för öronen nu är du snäll, mamma ska bara få ett nervsammanbrott och skrika lite'
'Okej' svarar mitt frö, håller för öronen och stirrar på mig med stora ögon.
Jag vrålar så jag får ont i halsen.
Startar om allt. 'Den här kanalen ingår inte i ditt abonnemang'
Jag rycker ur alla sladdar för gång nummer *förbannatmånga* och hyperventilerar en stund.
Ringer support.
'Väntetid, 53 minuter'.
Startar om allt.
Får det att funka, lägger på luren efter att ha härdat ut i 37 minuter. Så fryser bildhelvetet igen!! DET VAR VÄL SJÄLVA.........!!
'Ska du skrika nu mamma?' frågar Dante
'Nejdå, mamma har skrikit färdigt nu' fick jag fram mellan sammanbitna käkar
Startar om den där förbannade skiten IGEN.
Ja, då funkar det. Och funkar resten av kvällen.
Men man kan ju för fan tappa förståndet för mindre! Sånt sabla skräp! Och ja, det var bindningstid i.. två år om jag inte minns fel.
Jag kommer hamna på hispan.

1 comment:

Sandra said...

Nu hör minsann inte kundtjänst av sig! :) surt när det händer..tillbaks me skiten!