Saturday, August 20, 2011

Jag tar det sen..

Regn. Ett ihållande, strilande regn ute denna fredagseftermiddag..
På med regnkläderna, hoppa i pölar tjoa och tjimma! Komma in, skala av de våta kläderna, hänga upp dem i nyskurad tvättstuga, stoppa om oss varma filtar, dricka varsin kopp varm choklad och äta på nybakade muffins medans jag läste en, eller fem böcker för min sockersmula! Eller hur!
Nooot.
Jag hade ju inte direkt kandiderat till mama of the year denna fredagskväll.
Så vansinnigt slö jag var.
Det var knappt jag pallade laga ordentlig middag till oss men jag tog mig allt i kragen såpass.
Placerade skatten vid tvn en stor del av kvällen medan jag snattrade i telefon.
Ja, sedan lekte vi en stund gubevars, men jag var nog inte den allra roligaste lekkamraten..
Jag tog mig inte ens upp i lillstugan för att fortsätta måla när Dante nattats.
Klockan var nästan halv tio då, men det var ju fredag och ledig dag morgonen efter.
Glodde på några kassa tv program på datorn, gick planlöst runt i hemmet med armarna i kors över bröstet och tänkte att 'imorgon ska jag skura här, sätta upp en hylla där, måla den, sortera där, och rensa här'.
Imorgon.

No comments: