Monday, August 1, 2011

Finbesök

I torsdags åkte vi ut till farmor där Dantepappan med familj höll till.
Vi lämnade farmor och Dantepappan med att lägga tak där medans resten av oss åkte till stranden och gottade oss. 28 grader och solsken. Jo, badväder.
Underbart skönt var det, tilloch med jag badade, inte illa.



'Storasyster', Dante och lillebrorsan leker rundor.
På eftermiddagen följde samma gäng med oss hem och vi hade det urmysigt resten av kvällen oxå.
Barnen herjade så länge de orkade, vilket var väldigt länge, klockan hann bli så gott som midnatt innan de slocknade. Jag och Sandra, Dantepappans sambo, var ännu uthålligare och satt uppe ända tills klockan var 3 på natta med rödvin i glasen o en cigg i varsin mungipa samtidigt som vi babblade loss.


Mys med chips och film.

På fredagen var vädret lika underbart men vi bestämde oss för en tur till stan istället för stranden.
Dog av svettningar hur många gånger som helst medan våra frön åkte rundor på diverse åkturer.




På kvällen kom Dantepappan med pizzaleverans. Yum yum. Vi satt och käkade och snackade ett tag innan han tog med lillbrorsan ut till farmor igen. Jag och Sandra blev inte lika sena den här kvällen, fan man e ju ingen ungdom längre, men vi höll ut till strax efter midnatt iaf.
På lördagsmorgonen gav de sig av igen och jag stimmade med att lämna liten till mormor, klippa halva gräsmattan, hade ju bara en timma så där till övers så resten fick vänta, packa och fiffa mig inför kvällen fest i Helsingborg.




3 comments:

Sandra said...

Tack än en gång för ALLT!!! Mysigt, mysigare, mysigast hade vi! (Åh vad jag kan hehe) KRAM KRAM!!!

Linda said...

Ja du e duktig du ;) Tack ska ni ha och välkomna åter !

Helgi said...

Hej!

Jag tycker farmor och Dantepappan bör skriva om sin takläggning på vårt byggforum. Vi har nämligen precis dragit igång en tävling som går ut på att skriva om takläggning.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi