Sunday, August 7, 2011

Söndag, sista dagen på sista semesterveckan

Idag sov Dante till strax efter 9 vilket innebar att jag oxå gjorde det.
Ändå var jag helt löjligt trött och skulle lätt somnat om en stund till.
Men, upp å hoppa bara, fixa till oss, fixa frukost och allt det där man styr med om morgonen.
Vi gav oss av till ÖB för att handla. Det jag skulle ha gick givetvis inte in i bilen med all jäkla bråte jag inte kört iväg innan.
Clever.
Alltså åkte vi till jobbet och lastade ur och slängde i containern och åkte tillbaka till ÖB.
Handlade, lastade bilen full med tunga paket och åkte hem och lastade ur.
Gud alltså..min rygg!
Så var vi en tur till närakuten med min skatt, fick salva på recept och speedade ut till Torp där apoteket fortfarande var öppet för att handla.
Smet in på Bianco oxå och vips hade jag ett par nya boots i en påse. 50% is da shit.
In på Coop för att handla mjölk och kom ut en sexhundring fattigare.. Inte bara mjölk i påsarna alltså..
Men jag fick prutat en tusing på torkskåpet jag var och handlade i fredags, den kunde jag ju använda nu istället.. whoop whoop!
Tänkte måla nu men..äh, jag njuter av sista semesterkvällen framför tvn istället tror jag. Vi får se.
Känns ganska skönt att semestern är över faktiskt.
Inte så att jag haft en dålig semester, tvärtom, jag har haft en fantastisk semester.
Mycket besök här hemma, många besök på bortaplan, många roliga fester och fantastiskt umgänge hela tiden.
Två eller tre dagar har vi haft att bara slappa på, utan tider att passa, väskor att packa eller packa upp..
Det har vart underbart, jag är så lyckligt lottad att ha så många fina vänner att umgås med.
Men det har vart en jävla många mil i bil, en rygg som bönar och ber om att bli omhändertagen, jag röker som en borstbindare och äter så hängröven växer för var dag. Dante har vart överspeedad av allt ståhej så nu ska det faktiskt bli skönt med de gamla vanliga rutinerna och stök med renovering igen. Kan ju inte skryta med att jag lagt ner en massa tid på det precis..
Nu spottar jag i nävarna och drar igång igen.

1 comment:

Sandra said...

Jobba inte ihjäl dej qvinna! Finns många dagar kvar att "hålla på"!!..Luuuuugnt..:)