Friday, August 19, 2011

Kvällarna räcker inte till..

Det tog emot, men jag och fröet var tvugna att ge oss av till affären efter jobb igår.
Ibland känns det verkligen inte ett dugg kul, men vad gör man..
Det var hur som helst lätt överstökat, och vi satte kurs mot mormor o morfar för att hämta upp tvätt och nya vinterkläder till Tarzan, som mormor, snällt nog, hade handlat efter att jag frågat om hon hade möjlighet.
Ja, helt galet att handla vinteroverall och vinterkängor i augusti, men med tight budget får man passa på när det är bra erbjudanden.
Jag slapp gärna släpa runt mitt frö i både mataffär och klädaffärer innan vi ens fått mat i magen på eftermiddagen, så tack o lov för mormor!
Dessvärre var stövlarna ett nummer för små och mössan två nummer för liten så vi fick lik förbaskat åka till klädaffären, men det var ju bara för att åka in och byta storkekar så det var snabbt gjort.
Var hemma sent så det var läggdax för skatten nästan på direkten.
Jag satte upp förvaringsboxen jag målat och städade upp efter snickaren som satt upp nya fönstret i tvättstugan, innan jag bytte till målarkläder. Först målade jag lite runt nya fönstret. Var lite andra mått på nya fönsterbleck osv, så jag fick måla där det inte var målat innan. Så var det bara att knata upp till lillstugan och fortsätta där i en stund. Kom en liten bit till men sedan skulle jag behöva flytta alla möblerna igen för att komma åt i tak och sista väggen och det var ändå sent så jag packade ihop för dagen. Nya friska tag ikväll.
Duch, packa upp och lägga in tvätten i skåpen, förbereda lite inför morgondagen, oj klockan är halv 12, natten. Zzzz.

Förvaringsbox före:

Förvaringsbox efter:










By the way: Jag fajtade kroppsflubbet med att svälja en dubbeldajm. Jag är så svag.


No comments: