Tuesday, August 16, 2011

Fast forward please!

När flingan var hämtad på dagis åkte vi till mormor och morfar för att hämta tvätt.
Stackars mormor som hon får tvätta.. det tar ju för fan en halv evighet för rörläggaren att komma så det blir klart i tvättstugan någon gång! Sabla semestertider.
Vi hämtade ren tvätt och fick mat i magen. Vilken service.
Vid halvåtta var det dags att bädda ner liten skatt för natten. Läste saga och pratade om dagen som vart, precis som vanligt, och så var det lights out.
Tjugo i nio somnade han. Dör av frustration!
Då var jag så makalöst trött att jag var helt vimmelkantig. Orka måla.. Men jag tvingade mig, man piggnar ju till bara man kommer igång.
Först gav jag mig ut i garaget och spraymålade en förvaringsbox och när den fått ett första lager färg bar jag med mig bygglampan jag lånat med mig från pappsen, upp till lillstugan.
Ytterligare en vägg blev grundmålad. Gud vilken tid det tar när man måste måla med pensel! Tacka vet jag roller! Tjoff tjoff så e det klart. Men men.
Det var för sent för att börja på en ny vägg så jag gav mig in i huset igen. Hade även lånat bits av pappa, så de där sista två skruvarna till torkskåpet skruvades fast så nu var det klart oxå.





3 comments:

Sandra said...

"E det njäja nu??" hihi..

Linda said...

Precis! Älskar den bilden :)

Sandra said...

Ja mitt första möte ju..kommer aldrig glömma <3