Tuesday, August 2, 2011

Måndag, första dagen på sista semesterveckan

Hade späckat schema denna dag.
Lite jobb, åka och köpa lister till tvättstugan, handla 40 års present, klippa resten av gräsmattan, sätta upp lister och dörrfoder i tvättstugan med pappas hjälp, natta mitt frö, påbörja installation av det hära trådlösa grejset..
Det skulle givetvis jävlas.
Det var väl det jag visste.
Så blev jag förbannad igen för att man liksom känner sig lurad.
Jag beställde ju tv via telia oxå och har fått hem digitalbox osv. Allt skulle gå på den där trådlösa routern.
Men för att tvn ska kunna gå att 'koppla till' ja se, då måste man köpa till en extra mojäng.
Sladden som följer med för att kunna använda det så länge är ju kanske en meter lång.
Det är åtminstone 10 meter mellan min tv och routern.
Kunde de inte nämnt det?
Ska bli spännande att se hur mycke stålars de vill ha för den där mojängen.. jag är ju tvungen att ha den, annars är det ju helt lönlöst att ha den där tv.n alls..
Morr.
Anyway, jag fick inte till det och vid elva vaknade dante så då lade jag ner alltihop.

3 comments:

Lisa Arvidsson said...

Hej!

Jag förstår att det är trådlös överföring till digitalboxen som du funderar på. De enheter som behövs för det, kan du hitta här: https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/tv/tillval/produkter/ruckus.product

Men det går minst lika bra med en 10-meterskabel, som det går bra att skaffa i de flesta butiker som säljer datortillbehör. Sladdkoppling är billigast och pålitligast - vilket som är snyggast avgör du själv : )

/Lisa Arvidsson
Telia Kundservice

Linda said...

Hahahahahahahaa, DET kallar jag kundservice!!! Tack Lisa! :))

Sandra said...

Makalöst! Mycket bra ju :)