Monday, August 15, 2011

Vi har börjat öva på stora cykeln



Dante vaknade alldeles för tidigt på söndagen. Men det är smällar man får ta när man nattsuddar. Jag åt en stadig frukost och Dante vägrade som vanligt att äta en endaste sak. Märklig unge.. Nåväl, jag tvingade i honom ett par tuggor banan med hot om att benen inte skulle orka cykla annars, innan vi gav oss ut för att just, cykla. Jag hoppades att humöret på den lille firecrackern skulle vara lite bättre idag, och det var det. Han var verkligen jätteduktig. Jag är övertygad om att den där springcykeln han har, är jättebra för att öva upp hur de ska hålla balansen osv. Så slipper vi de där stödhjulen. Ja jag får ju springa med ett tag men det kan jag fan behöva.
Vi cyklade bort till lekplatsen på skolan som ligger några hundra meter bort och herjade en stund.









Ser himla vingligt ut, men det är mest jag som inte kan hålla kameran stadigt. 'Mamma du fuskar!' säger Dante när jag släpper handtaget.. hehe. 'najdå!'




2 comments:

Sandra said...

Åh, duktiga bror!! Puss på han :)!!

Linda said...

Ja visst e han. Inte helt lätt att filma, så det blev ju en kort snutt bara, han var verkligen jätteduktig :) ska pussa på honom om jag får, imorse hade visst pussarna tagit slut, fanns bara kramar kvar :))
Gör detsamma med din lilla flinga!