Monday, August 29, 2011

Så var det söndag.

Dessvärre hade jag fortfarande feber på söndagen. Snorig utav bara satan.
Mormor ringde och frågade om de skulle passa flingan en stund idag oxå, så att jag kunde fortsätta måla.
Sagt och gjort, jag målade tills färgen tog slut vilket inte var särskilt länge. Så åkte jag och hämtade skatten igen.
Alltså jag hatar verkligen att vara sjuk.
Hatar.
Jag blir så vanvettigt rastlös och att inte orka ta mig för ett skit är det värsta jag vet. Att ligga på soffan och se tiden bara rinna ifrån mig gör mig stressad till tusen.
Därför ligger jag sällan på soffan även om jag skulle behöva..
Nu har jag ju en treåring att underhålla och ta hand om oxå och då är det ännu värre att vara kass, fy fan vad jag avskyr att han ska behöva sitta framför tvn en hel dag för att jag inte orkar ta mig till lekplats eller ens ut i trädgården för att sparka boll, cykla, spela tennis, leka skattgömma, leka kurragömma, leta läskiga insekter och allt det där man nu sysslar med i vanliga fall.
Jag ser allt som behöver göras men orkar inte ta tag i ett skit. Nä, usch.
Så vad gör jag då, när jag blir sådär rastlös och orkeslös?
Jo, jag rotar i skåpen och äter allt jag kan komma över. Ju onyttigare desto bättre..
Jag har ätit mängder i helgen.
Ångest.

2 comments:

Sandra said...

Nä vila får man ju inte göra :) du kan ju bli lite piggare då! Kram o krya på dej..

Linda said...

tack :) kram