Friday, August 12, 2011

Repeat

Mina kvällar har sett väldigt lika ut den här veckan.. som de flesta veckor.
Dante fick följa med mormor för att kolla på när kusin Alice skulle vara med på hopptävling på ridlägret.
Jag gjorde som jag brukar när jag får en timma till övers så där, och åkte till affären för att köpa lite allergimat till skatten. Är ett himla åkande runt till olika affärer då de har några bra grejer där och andra bra grejer på andra ställen..
Målade på kvällen igen, hann en vägg bara innan mörkret lade sig.
Måste skaffa den där bygglampan så att jag kan hålla på en stund längre om kvällarna än halv tio typ.
Sedan var det dags att jämna ut allt grovarbete med lite finlir.
Efter duschen fiffade jag mina valkiga nävar och klippte av mina naglar.
Alltså, det mesta på min kropp skulle jag kunna tänka mig att byta ut eller förbättra på något sätt, men naglarna är som om de har ett helt eget liv alltså. Någon typ av mutation.
Stenhårda, bra form och växer som ogräs.
Nu var de svinlånga, förutom en som jag smällde av nere i köttet.
Otroligt fult att ha en kort då alla andra är långa, så nu var det dags att fixa till dem. Det hade det vart ändå, sjukt långa var de. Så jag klippte och filade en stund och glodde på Jersey Shore samtidigt. Herregud. Insåg att jag nog är 40 år i skallen oxå och inte bara fysiskt.

No comments: