Saturday, August 6, 2011

Fredag, femte dagen på sista semesterveckan

Jag vaknade med ett röjarbehov.
Måste göra något rejält liksom.
Så vi röjde ur garaget på lite bråte, tog hand om en massa skräp och kartonger från tvättstugeinredningen, gamla bäddmadrasser, målarburkar, alla glas-metall och sånt där till återvinningen och gud vet allt för skit jag samlade ihop.
Fick knappt igen dörrarna på priusen.
Så stoppade vi in oss oxå, min skatt och jag och gav oss av för att tömma skiten.
Först återvinningen där jag får göra fyrahundrafyrtio lyft för att Dante så himla görna vill kasta ner burkar och annat i hålen, och dit når han ju inte. Ner och hämta en flaska, upp och kasta, ner och hämta en flaska, upp och kasta osv... Ger bra biceps och ond rygg.
Nästa anhalt var containern på jobbet där vi kastade alla sopsäckar med skit och de där bäddmadrasserna.
Gud så skönt att göra sig av med sånt där!
Vid halv fem var vi bjudna till mormor o morfar på lite kaffekalas. Några mostrar och mormor May var där och alltid kul att träffa dem. Vi proppade i oss smörgåstårta och kaka på det innan vi knallade hemåt igen.
Vi väntade gäster vi med.
Dantepappan, Sandra och Dexter kom på ett oplanerat, men förstås himla trevligt och välkommet besök.
Gud så mitt inglasade uterum vart välanvänt i år. Aj löv it!
Anyway, vi hade väldans trevligt, barnen var ljuvliga och somnade båda två strax före 22.
Vi dröjde några timmar..

2 comments:

Sandra said...

Jag gjorde adressändring idag hehe!! Tack för allt gumman..kram

Linda said...

Hahaha välkommen!