Monday, August 15, 2011

En av säsongens sista grillkvällar?

Lördagen var en strålande härlig dag. Riktigt badväder, men jag hade hundra ärenden att uträtta så det blev inget med det. Vi hann såklart vara ute i solen ändå. Jag skruvade av stödhjulen på Dantes 'stora' trampcykel. Tycker han kan lära sig att cykla utan på en gång istället för att hänga på sniskan med det där stödhjulen på. Ja, jag får ju ränna med istället såklart.
Vi åkte till morfar för att pumpa däcken och ta en premiärtur. Dante var superduktig, jag var väldigt förvånad, kunde ju släppa den där 'pinnen' baktill och han fixade att cykla en bit innan jag behövde rycka in och se till att han inte välte. Helt lycklig skulle han visa morfar hur han kunde cykla. Det gick fint i en meter eller så men så skulle han ju se så att morfar verkligen kollade och svänger med maxutslag på styret. Ja, det blev ju tvärstopp och han 'ramlade' av. Det var droppen. han fick ett jävla utbrott, sparkade, slog och spottade på 'dumma, dumma cykeln'. Morfar tittade förvånat på den lilla ilsketaggen och jag hummade lite
'Temprament eller?'
'Ja det var väldigt' sa morfar där vi stod och beskådade spektaklet.
Han fick avreagera sig en minut innan jag lugnade ner honom och vi gav upp för dagen.
Så var det dags att svida om för att gå på kalas hos brorsan som fyllde år. Hur trevligt som helst var det och supersmarrig mat fick vi. Fröet var en riktig solstråle ända tills han somnade till kusin Alice bokläsning. Han väcktes vid 2 tiden då vi hade kalasat klart och stoppades i bilen, lyftes ur bilen, kissades och bäddades ner i sängen hemma utan så mycket som ett gnäll.










2 comments:

Sandra said...

Det var Sibirienväder här då ja..ska nog flötta! Kram

Linda said...

Ja gör det! :) kram