Thursday, August 11, 2011

Tiden går så långsamt när man väntar..

Ojojojojj vilken trött kille jag hämtade på dagis igår eftermiddag.
Två rivmärken i ansiktet efter dagens bataljer hade han fått, så nu är allt precis som vanligt igen.
Efter matstöket övertalades jag att baka chokladbollar av min listige skatt.
Han var lovad en och den ville han minsann rulla själv.
Ja visst sa jag, och vände bort blicken för att stoppa in en massa disk i maskinen.
Chokladbollen han rullade var stor som en sån där man köper på fiket ungefär.
Sneaky, sneaky.
Så var det dags att klippa gräset igen. Med sisådär fyra kvadratmeter kvar tog bensinen slut. Så nära men ändå så långt borta..
Fröet slocknade strax före åtta efter att ha gråtit av trötthet genom hela kvällsproceduren, och jag svidade om till målarkläder.
Eftersom det står still i tvättstugan i väntan på rörläggaren (åh! denna väntan gör mig galen!) så bestämde jag mig för att måla lillstugan invändigt så länge.
Jag har ju loovat mig själv att inte påbörja ett nytt projekt innan jag avslutat det jag håller på med först, men den här gången gör jag ett undantag..
Igår kväll hann jag halva taket bara innan det blev för mörkt. Måste skaffa en bygglampa. Hoppas pappa har en som fattiglappen kan låna..
Men då var klockan ändå nästa tio så det var väl okej att lägga ner för dagen.

2 comments:

Sandra said...

Haha, lillebrorsan var nog snäppet värre igår! Jisses vilka utbrott..pågick i 3 timmar!!!! STÖN..i morse skrik igen, men vad gör man??..Ta det lugnt med ditt hus gumman, som Conny sa: Det försvinner ingenstans! KRAM på dej :)

Linda said...

Åh alltså dessa utbrott!! Det tar på nerverna.. jag kommer aldrig att kunna sluta röka så länge de pågår haha.
Tack för omtanken raring :)
Kram!