Monday, August 29, 2011

Jobblördag

Jag hade redan kommit överens med mormor att om Dante var hyfsat okej skulle han få kurera sig hemma hos dem medans jag målade ostört under dagen.
Dante var nästan som vanligt igen, lite förhöjd temp kanske och fortfarande lite hes, men inget annat.
Jag var helt matt, men kände att jag måste passa på, så Dante levererades till mormor och jag svepte några treo, drog på målarkläder och satte igång.
Tillbringade större delen av dagen i lillstugan, grundade färdigt och målade första lagret med färg över hela.
Jag var helt slut när ja väl gjort färdigt så jag hämtade fröet, fick mat i magen, proppade i mig lördagsgodis och nattade mig tillsammans med min skatt vid 21.
Jag hade svårt att sova med snoret sprutande ur snoken men när jag väl somnade sov jag 7 timmar på raken! 7 timmar! Oh happy day!

4 comments:

Sandra said...

Tur att ni fick lite sömn!..kanske ska släppa husjobb någon helg :)

Linda said...

ja jätteskönt! Men släppa husjobb? Hmmm kan inte, då blir det ju aldrig färdigt!! ;)

Vendela said...

Hejsan,
vad roligt att du fixar och donar!


På Byggla.se kan man lägga upp sina byggprojekt, få feedback samt inspiration. 

Det skulle vara väldigt roligt om du kan visa hur du förändrar ditt hus. Låter det bra kan jag även erbjuda en morot.
Du kan antingen gå direkt till http://byggla.se/projekt/skapa-projekt/ eller så mailar du mig på vendelabyggla@gmail.com
/Vendela

Linda said...

Spännande Vendela, ska absolut gå in och kika! Synd att jag inte tagit några 'före' foton. De jag tagit på tidigare projekt är begravda tillsammans med en gammal kraschad dator tyvärr.
Men det kommer fler nya projekt, jag har massor jag vill göra om :)