Tuesday, August 2, 2011

Sommarfest

Så gav jag mig då av de där cirka 30 milen mot Helsingborg och årets sommarfest hos Jeanette.
Jag träffar dessa människor sisådär en gång om året på just den här festen och det är lika kul varje år.
Tjofaderallan och klackarna i taket fram till småtimmarna.
Det enda som var sådär kul var att jag befann mig i utsatt läge vid ett tillfälle. Några snubbar var jävligt glada i hatten, så glada att de klättrade upp på takstockarna och satte sig. När en skulle ner drog han med sig en stock, (tänk slipers) som föll och landade rakt över min stackars rygg där jag helt fredligt satt i baren och svepte rödtjut.
Men är det inte typiskt?!
Jag tappade andan och höll på att börja lipa.
Fick gå ut och fläkta med handen franför näsan en stund samtidigt som jag drog djupa andetag kvällsluft.
Denna redan sargade kroppsdel blev ju inte direkt bättre av det där kan jag säga..
Men, det gick bra och jag kunde fortsätta kalasa efter en stund.
Jag som inte kan sova när jag druckit slumrade väl en timma kanske innan jag slutligen gav upp.
Det blev mys med alla övernattare i trädgården i några timmar innan jag gav mig av hemåt igen.
Fick köra overload på koffein och socker hela vägen hem.

No comments: